ECONOMIC SOCIOLOGY AND DEMOGRAPHY
Published 2019-03-26
Keywords
- STATE SYSTEM OF SOCIAL ADVERTISING,
- HUMANE AND MORAL POTENTIAL,
- EFFECTIVE MARKET ECONOMY,
- CIVIL PEACE
How to Cite
1.
Nifaeva О, Nekhamkin А. Social Advertising at the Service of Modernization. ECO [Internet]. 2019 Mar. 26 [cited 2025 Mar. 11];43(4):158-71. Available from: https://ecotrends.ru/index.php/eco/article/view/2158
Abstract
The article suggests creating the state system of social advertising in Russia as a tool of government information policy. To create institutional conditions for effective market economy and civil peace, the efforts in the sphere of social advertising must be made to revival of humane and moral potential of the society in consideration with interests of different social levels and groups of people and economic agents.References
1.
Цитируется по: Румянцева Е.Е. Новая экономическая энциклопедия. -М.: ИНФРА-М, 2010. -С. 581.
2.
Прокопович С.Н. Народное хозяйство СССР. -Нью-Йорк: Изд-во им. А.П. Чехова, 1952. -Т. 2. -С. 65.
3.
Петраков Н.Я. Русская рулетка: экономический эксперимент ценою в 150 миллионов жизней. -М.: Экономика, 1998. -С. 76.
4.
Цитируется по: Емельянов О.В. Искренний менеджмент//Менеджмент в России и за рубежом. -2005. -№ 4. -С. 111.
5.
Венедиктова В. Деловая репутация: личность, культура, этика, имидж делового человека. -М.: Институт новой экономики, 1996. -С. 196.
6. Гор А. Атака на разум. -СПб.: Амфора, 2008. -С. 155.
7. Социально-экономическое положение России. -2012. -№ 8. -С. 234.
8. Теория потребительского поведения и спроса. -СПб.: Экономическая школа, 1993. -С. 374-375.
9. Львов Д.С. Вернуть народу ренту. -М.: Эксмо, Алгоритм, 2004. -С. 19.
10. Федеральная служба государственной статистики, URL: www.gks.ru/free_doc/new_site/population/urov/urov_32g.htm; www.gks.ru/free_doc/new_site/population/urov/urov_12kv.htm; www.gks.ru/free_doc/new_site/population/urov/urov_51kv.htm.
11. Мыслители Рима. Наедине с собой: Сочинения. -М.: ЭксмоПресс, 1998. -С. 382, 386, 383.