INVESTMENT, INNOVATION & INDUSTRIAL POLICIES
Published 2018-07-09
Keywords
- CONSUMER,
- RESOURCE,
- MARKET OF EMOTIONS,
- SATISFACTION,
- ECONOMIC POTENTIAL OF EMOTIONS
- CONSUMING,
- GOODS,
- SERVICES,
- ECONOMIC BEHAVIOR,
- EMOTIONS,
- EMOTIONAL VALUE ...More
How to Cite
1.
Groshev И, Krasnoslobodtsev А. Economic Potential of Emotional Resources of Contemporary Market. ECO [Internet]. 2018 Jul. 9 [cited 2024 Nov. 22];45(12):134-45. Available from: https://ecotrends.ru/index.php/eco/article/view/1116
Abstract
The article analyzes the contemporary market of goods and services through the prism of consumers emotions. Particularly, it is underlined that dynamics of commodity-money relations is strength, novelty and relevant anticipation of persons emotions, being a consumer of goods and services. According to the authors economic potential of emotions is determined by the changes in the structure of consuming, human tendency to consume emotions and his/her emotional experience. The authors come to the conclusion that in the economic sphere the special economic institute is formed - the market of emotions, constantly expanding nowadays, lacking distinct borders, qualitative and quantities relativities. Psychographics of segmentation of emotion market consumers is given with the analyses of role and meaning of emotion flows in the character of economic consumers behavior.References
1.
Долгин А. Манифест новой экономики. Вторая рука рынка. -М.: АСТ, 2010. -С. 31.
2.
Грошев И., Юрьев В. Психология экономических отношений//Общество и экономика. -2005. -№ 6. -С. 123-144.
3.
Scitovsky T. The Joyless Economy. -New York: Oxford University Press, 1996. -320 р.
4.
Галочкин И. Мотивы экономического поведения//Вопросы экономики. -2004. -№ 6. -С. 126.
5.
Мазур Е. Е. Эмоциональный маркетинг: миф или новая маркетинговая концепция?//Маркетинг в России и за рубежом. -2012. -№ 1 (87). -С. 16-27.
6.
Грошев И. В., Краснослободцев А. А. Эмоциональный брендинг и поведение потребителя//Проблемы теории и практики управления. Международный журнал. -2012. -№ 7-8. -С. 119-126.
7.
URL: http://www.adme.ru/research/psihograficheskoe-segmentirovanie-rynka-emocij-61897/
8.
Гринберг Д., Бэйрон Р. Организационное поведение: от теории к практике. -М.: Вершина, 2004. -267 с.
9.
Грошев И. В., Краснослободцев А. А. Эмоциональные силы мотива выбора бренда в призме поведения потребителя//Маркетинг в России и за рубежом. -2012. -№ 4 (90). -С. 15.
10.
Кови С. Семь навыков высокоэффективных людей. -М: Альбина Паблишер, 2012. -314 с.
11. Грошев И. В., Краснослободцев А. А. Системный бренд-
12. менеджмент. -М: ЮНИТИ-ДАНА, 2012. -654 с.