Vol. 53 No. 10 (2023)
ECONOMY SECTORS AND MARKETS

Russian Perfume and Cosmetics Industry in the Context of Import Substitution

S.K. Matelo
the Association of Commodity Producers “National Council for Perfumery, Cosmetics and Household Chemicals”; LLC “Diarsi Center”
Bio
A.A. Samoilov
the Association of Commodity Producers “National Council for Perfumery, Cosmetics and Household Chemicals”
Ya.V. Shubeikina
the Association of Commodity Producers “National Council for Perfumery, Cosmetics and Household Chemicals”
E.A. Sadykova
the National Research University “Higher School of Economics”

Published 2023-09-29

Keywords

  • perfume and cosmetics industry; real economy; “National Council for Perfumes, Cosmetics and Household Chemicals”; Ministry of Industry and Trade of the Russian Federation; government; business; state support; import substitution

How to Cite

1.
Matelo С, Samoilov А, Shubeikina Я, Sadykova Э. Russian Perfume and Cosmetics Industry in the Context of Import Substitution. ECO [Internet]. 2023 Sep. 29 [cited 2024 Aug. 8];53(10):121-36. Available from: https://ecotrends.ru/index.php/eco/article/view/4670

Abstract

The paper reviews the current situation in the market of perfume and cosmetics industry in Russia. Special attention is paid to the problem of high import dependence, the measures of support of the industry, introduced by the Ministry of Industry and Trade of the Russian Federation together with the Association of commodity producers “National Council for Perfumes, Cosmetics and Household Chemicals”, and their consequences are considered in detail.

References

  1. Вахтеева Д.А. Особенности российского рынка косметических средств // Молодой ученый. 2015. № 21 (101). С. 367–369.
  2. Кривдина О.А. Актуализация современных подходов к сегментации парфюмерно-косметического рынка // Современные тенденции экономики и управления: Материалы международной научно-практической конференции. Курский институт кооперации. 2016. С. 215–219.
  3. Кузякова Л.М., Умнова О.А., Бутова О.А. Анализ современного рынка парфюмерно-косметической продукции и особенности форм ее продвижения на рынке // Сельскохозяйственный журнал. 2013. № 6. С. 389–392.
  4. Петрова А.М. Анализ и тенденции мирового рынка парфюмерно-косметической продукции // Наука без границ. 2018. № 2 (19). С. 19–21.
  5. Фадеева Т.П., Монаков Ю.И. Тенденции изменения структуры рынка парфюмерно-косметических товаров в России // Экономика и управление в XXI веке: тенденции развития. 2016. № 29. С. 119–123.
  6. Черницова М.А. Тенденции рынка парфюмерно – косметической продукции за период с 2005 по 2016 гг. // Здоровье и образование в XXI веке. 2017. № 8. С. 189–191.