Vol. 43 No. 1 (2013)
ECONOMIC SOCIOLOGY AND DEMOGRAPHY

Reputational Risk Analysis based on Evaluation and Ranking of Events and Individual Messages in Public Information Sources

M. Stepashkin
ООО «Медиалогия», Москва
Bio
F. Khusnoyarov
ООО «Медиалогия», Москва
Bio

Published 2019-03-26

Keywords

  • REPUTATIONAL RISK ANALYSIS,
  • EVALUATION OF OPEN INFORMATION SOURCES MESSAGES,
  • FACTS RECOGNITION,
  • INFORMATION SYSTEM

How to Cite

1.
Stepashkin М, Khusnoyarov Ф. Reputational Risk Analysis based on Evaluation and Ranking of Events and Individual Messages in Public Information Sources. ECO [Internet]. 2019 Mar. 26 [cited 2024 Sep. 1];43(1):180-9. Available from: https://ecotrends.ru/index.php/eco/article/view/2113

Abstract

General issues of reputational risk analysis for different objects (legal and physical persons, geographic notions, brands, etc.) are considered. Approach to automation of most time-consuming stage of this process (risk analysis) is proposed. This approach is based on facts recognition in information materials (messages) of open information sources and assessment of their impact on the reputation of investigated objects. The main advantages of this approach are the following: 1) calculation of quantitative estimation of reputational threats and risks for investigated object; 2) significant part of the operations is computerized and therefore the results obtained have a greater degree of objectivity.

References








1.

Работа выполнена при финансовой поддержке Министерства образования и науки Российской Федерации.





2.

Управление нефинансовыми рисками компаний. URL: http://www.risk-manage.ru/conference/material/unfin.pdf





3.

Ожегов С.И., Шведова Н.Ю. Толковый словарь русского языка -М.: Оникс, 2009.





4.

Горчакова Р.Р. Деловая репутация, как один из факторов, оказывающих влияние на имидж организации. URL: http://sisupr.mrsu.ru/2011-1/PDF/Gorchakova.pdf (дата обращения: 26.11.2012).





5.

Горин С.В. Теоретические основы репутациологии//Креативная экономика. -2007. -№ 6 (6). -С. 46-50.





6.

Козлова Н.П. Управление репутационными рисками компании//Известия ПГПУ им. В.Г. Белинского. -2011. -№ 24.-С. 284-287.





7.

Романов В. Управление рисками: этапы и методы//Материалы научно-практической конференции Факты и проблемы практики менеджмента. Киров. Изд-во Вятского ГПУ. -2001. -С. 71-77.





8.

Рейтинги цитируемости федеральных газет, журналов, ТВ-каналов, радиостанций и интернет-ресурсов. URL: http://mlg.ru/ratings/federal_smi