Published 2018-07-09
Keywords
- ВUREAUCRACY,
- INNOVATION,
- TRAINING,
- EDUCATION,
- ROUTINE
- INSTRUCTIONS,
- PROJECTS,
- COMPUTER,
- INTERNET ...More
How to Cite
1.
Barkov С. Innovation Bureaucracy. ECO [Internet]. 2018 Jul. 9 [cited 2024 Dec. 22];48(2):72-89. Available from: https://ecotrends.ru/index.php/eco/article/view/1160
Abstract
The bureaucracy continues to exist in the post-industrial society. Innovation bureaucracy emerges. It is associated with the innovation management. The article describes the objective causes of the situation: routines in the organization of the innovation process, the need of the bureaucracy in the implementation of large-scale projects, monitoring of innovation budgets. While working with innovation, the bureaucracy retains its nature, and tries to substitute genuine creativity by multitude administrative procedures, the invention of which constitutes its substance. In particular, such a situation occurs when computers and the Internet as well as with programs of personnel's training and development.References
1.
Вебер М. Хозяйство и общество: очерки понимающей социологии.-М.: Изд. дом. Высшей школы экономики, 2016.
2.
Pugh D. The Aston Research Programme//Doing Research in Organizations/Ed. A. Bryman.-Routledge, 1988.
3.
Минцберг Г. Структура в кулаке: создание эффективной организации.-СПб.: Питер, 2004.
4.
Джилас М. Новый класс//Джилас М. Лицо тоталитаризма.-М.: Новости, 1992.
5.
Восленский М. С. Номенклатура.-М.: Захаров, 2015.
6.
Авторханов А. Г. Технология власти.-М.: Слово, 1991.
7.
Шафаревич И. Р. Социализм как явление мировой истории.-М.: Эксмо, 2003.
8.
Барков С. А. Прогресс как идеологема: субъективное содержание объективного процесса//Экономика и социология.-2016.-№ 4 (32).
9.
Айзексон У. Инноваторы. Как несколько гениев, хакеров и гиков совершили компьютерную революцию.-М.: Издательство АСТ: CORPUS, 2015.
10.
Шумпетер Й. А. Теория экономического развития.-М.: Прогресс, 1982.
11. Нельсон Р. Р., Уинтер С. Дж. Эволюционная теория экономических изменений.-М.: Дело, 2002.